Πελίτης Ιωάννης
Θεολόγος
Χωρίς διάθεση για επίκριση προσώπων, αλλά ούτε για υποχώρηση στο χρέος για
δημόσια θέση απέναντι στην τωρινή κατάσταση που θέτει αμείλικτα ερωτήματα. Ο
Χριστός ανέστη με το Σώμα Του, βεβαιώνοντας θεώσιμο το σώμα μας. Γίνεται να
μετάσχουμε ως ασώματοι – εκτός από πραγματικά εύλογη αιτία απουσίας – στην
Ανάσταση πού είναι θρίαμβος της ζωής πάνω στον θάνατο, αφετηρία εποχής αφθαρτισμού
; Ο αποκλεισμός του λαού από την Ανάσταση, είναι μία κορύφωση της ιστορίας προς
τα κάτω, υποταγή στην εξουσία του σκότους για να στερηθούμε κάθε δύναμη θεϊκή
για αντίσταση στο σφράγισμα που προωθούν ήδη απροκάλυπτα, για να μας
γκρεμίσουν στον ασύλληπτο όλεθρο που επισημαίνουν οι Γραφές. Ρώτησαν το Χριστό
αν θέλει η Ανάσταση μαζί με όλο το λαό Του την ίδια μέρα με τον ουρανό και τους
ορθόδοξους, μαζί Ρωσίας και Βαλκανίων;. Ρώτησαν αν δεχόμαστε τέτοια ακραία
στέρηση, και ως επιτίμιο σαν όλοι οι λαϊκοί ανάξιοι και άξιοι όλοι οι κληρικοί;
Και μάλιστα άλαλοι χωρίς καν διαμαρτυρία για ν’ αναστατώνουν ανενόχλητοι
την Εκκλησία. Άδικο έχει ο π. Ευφρόσυνος που απλά και ντόμπρα λέει «να μην
ακούτε τον διάβολο μέσα από αυτούς που μας λένε να μη μιλάτε»;
δημόσια θέση απέναντι στην τωρινή κατάσταση που θέτει αμείλικτα ερωτήματα. Ο
Χριστός ανέστη με το Σώμα Του, βεβαιώνοντας θεώσιμο το σώμα μας. Γίνεται να
μετάσχουμε ως ασώματοι – εκτός από πραγματικά εύλογη αιτία απουσίας – στην
Ανάσταση πού είναι θρίαμβος της ζωής πάνω στον θάνατο, αφετηρία εποχής αφθαρτισμού
; Ο αποκλεισμός του λαού από την Ανάσταση, είναι μία κορύφωση της ιστορίας προς
τα κάτω, υποταγή στην εξουσία του σκότους για να στερηθούμε κάθε δύναμη θεϊκή
για αντίσταση στο σφράγισμα που προωθούν ήδη απροκάλυπτα, για να μας
γκρεμίσουν στον ασύλληπτο όλεθρο που επισημαίνουν οι Γραφές. Ρώτησαν το Χριστό
αν θέλει η Ανάσταση μαζί με όλο το λαό Του την ίδια μέρα με τον ουρανό και τους
ορθόδοξους, μαζί Ρωσίας και Βαλκανίων;. Ρώτησαν αν δεχόμαστε τέτοια ακραία
στέρηση, και ως επιτίμιο σαν όλοι οι λαϊκοί ανάξιοι και άξιοι όλοι οι κληρικοί;
Και μάλιστα άλαλοι χωρίς καν διαμαρτυρία για ν’ αναστατώνουν ανενόχλητοι
την Εκκλησία. Άδικο έχει ο π. Ευφρόσυνος που απλά και ντόμπρα λέει «να μην
ακούτε τον διάβολο μέσα από αυτούς που μας λένε να μη μιλάτε»;
Οι όροι και τα όρια του ορθοτομείν χαράχτηκαν διά των Αγίων και
είναι αδιαπραγμάτευτα όσο κατώτερη των περιστάσεων κι αν είναι η πνευματική
συνισταμένη μας, καμία σκοπιμότητα ή πρόφαση δεν τα σχετικοποιεί, χωρίς να
οδηγεί σε απολυτοποίηση του κακού. Όσο και αν οι αρμόδιοι κληρικοί δεχτούν
πιέσεις υψηλότερες των νάνων όποιας παρωδίας χούντας
η προσφυγή στην θριαμβεύουσα
και με όπλο και το Σύνταγμα είναι οχυρό. Θα προτιμήσουν ρήξη, αντί με τις
αντίχριστες αρχές, με τον λαό; Μπορούν να κατευνάσουν τη λαϊκή οργή οι όποιοι
αυτοδιαλαλούμενοι ως «ειδικοί» αλλά ανειδίκευτοι στα ουσιώδη – που πειθήνια
δέχονται ως ρυθμιστές της ζωής της Εκκλησίας τους εχθρούς της με τα ίδια μέτρα;
Αν θέλουν ν’ ανοιχτεί στην προσευχή τους, δρόμος για το Θεό, όσοι υπέγραψαν
στην ψευτοσύνοδο και αναγνώρισαν την ψευδοεκκλησία της Ουκρανίας, ας
ανακαλέσουν. Αποκομμένοι από το Θεό και το λαό, θα είναι εύκολη λεία για το
σύστημα, που ίσως θα τους καταστρέψει μόλις πάψει να τους χρειάζεται, μαζί με
το λαό που πείσουν τότε.
είναι αδιαπραγμάτευτα όσο κατώτερη των περιστάσεων κι αν είναι η πνευματική
συνισταμένη μας, καμία σκοπιμότητα ή πρόφαση δεν τα σχετικοποιεί, χωρίς να
οδηγεί σε απολυτοποίηση του κακού. Όσο και αν οι αρμόδιοι κληρικοί δεχτούν
πιέσεις υψηλότερες των νάνων όποιας παρωδίας χούντας
η προσφυγή στην θριαμβεύουσα
και με όπλο και το Σύνταγμα είναι οχυρό. Θα προτιμήσουν ρήξη, αντί με τις
αντίχριστες αρχές, με τον λαό; Μπορούν να κατευνάσουν τη λαϊκή οργή οι όποιοι
αυτοδιαλαλούμενοι ως «ειδικοί» αλλά ανειδίκευτοι στα ουσιώδη – που πειθήνια
δέχονται ως ρυθμιστές της ζωής της Εκκλησίας τους εχθρούς της με τα ίδια μέτρα;
Αν θέλουν ν’ ανοιχτεί στην προσευχή τους, δρόμος για το Θεό, όσοι υπέγραψαν
στην ψευτοσύνοδο και αναγνώρισαν την ψευδοεκκλησία της Ουκρανίας, ας
ανακαλέσουν. Αποκομμένοι από το Θεό και το λαό, θα είναι εύκολη λεία για το
σύστημα, που ίσως θα τους καταστρέψει μόλις πάψει να τους χρειάζεται, μαζί με
το λαό που πείσουν τότε.
Κανένας δε μπορεί να εμποδίσει τον Χριστό να κοινωνήσει την Ανάσταση
του στους πιστούς. Αλλά αυτό δεν απαλείφει την ευθύνη όποιων προσπαθούν να την
ματαιώσουν. Ευχόμαστε να λογαριάσουν έγκαιρα τις συνέπειες για όλους.
του στους πιστούς. Αλλά αυτό δεν απαλείφει την ευθύνη όποιων προσπαθούν να την
ματαιώσουν. Ευχόμαστε να λογαριάσουν έγκαιρα τις συνέπειες για όλους.