• Επικοινωνία
Φίλοι Οσίου Νικοδήμου
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
  • ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΕΘΝΙΚΑ
  • ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
Φίλοι Οσίου Νικοδήμου
No Result
View All Result
Home ΟΛΑ ΤΑ ΑΡΘΡΑ Uncategorized

Τί φρονεῖ ὁ Ἅγιος Νικόδημος γιά τή θεία Κοινωνία ;

8 Νοεμβρίου, 2020
in Uncategorized
0
0
SHARES
4
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

ΑΠΟ ΤΗΝ «ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣ»

ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ

«ΠΕ­ΡΙ ΤΟΥ ΜΥ­ΣΤΗ­ΡΙ­ΟΥ ΤΗΣ ΘΕΙ­ΑΣ ΕΥ­ΧΑ­ΡΙ­ΣΤΙ­ΑΣ»

 

4ο μέρος

 

Δ΄. Συμπεράσματα

Ὕστερα ἀπό τήν παράθεση τῶν ἀνωτέρω χωρίων, γίνεται φανερό πώς
μεταλαμβάνοντας τήν θεία Κοινωνία, Αὐτόν τόν ἴδιο τόν ἀναστημένο Θεάνθρωπο
Χριστό μεταλαμβάνουμε, κατά τό «ὁ τρώγων μου τήν σάρκα καί πίνων μου τό αἷμα
ἔχει ζωήν αἰώνιον». Ἔτσι πράγματοποιεῖται καί ὑπό μίαν ἄλλην ἔννοιαν τό
Κυριακόν «ἡ βασιλεία τοῦ Θεοῦ ἐντός ὑμῶν ἐστιν» (Λκ. ιζ΄, 21). Καί αὐτόν τόν
ἀνεκτίμητο θησαυρό τόν δεχόμαστε δωρεάν, δέν ἔχουμε κάτι ἄξιο νά
ἀντιπροσφέρουμε. Τό μόνον πού μᾶς ζητᾶ ὁ Χριστός, διά τῶν πνευματικῶν μας
πατέρων, εἶναι νά ἔχουμε κάνει τήν κατάλληλη προετοιμασία.

Διαβάζουμε στίς ἱερατικές εὐχές τῆς θείας Λειτουργίας:

«Τοῦτο ἥψατο τῶν χειλέων σου, καὶ ἀφελεῖ Κύριος πάσας τὰς ἀνομίας σου, καὶ
τὰς ἁμαρτίας σου περικαθαριεῖ».

Αὐτή ἡ φράση προέρχεται ἀπό τό ὅραμα τοῦ προφήτου Ἠσαΐου (κεφ. στ΄. 5-7):

«ὦ τάλας ἐγώ, ὅτι κατανένυγμαι, ὅτι ἄνθρωπος ὢν καὶ ἀκάθαρτα χείλη ἔχων, ἐν
μέσῳ λαοῦ ἀκάθαρτα χείλη ἔχοντος ἐγὼ οἰκῶ καὶ τὸν βασιλέα Κύριον σαβαὼθ εἶδον τοῖς
ὀφθαλμοῖς μου. καὶ ἀπεστάλη πρός με ἓν τῶν Σεραφίμ, καὶ ἐν τῇ χειρὶ εἶχεν ἄνθρακα,
ὃν τῇ λαβίδι ἔλαβεν ἀπὸ τοῦ θυσιαστηρίου, καὶ ἥψατο τοῦ στόματός μου καὶ εἶπεν·
ἰδοὺ ἥψατο τοῦτο τῶν χειλέων σου καὶ ἀφελεῖ τὰς ἀνομίας σου καὶ τὰς ἁμαρτίας σου
περικαθαριεῖ».

Ὁ ἄνθρακας εἶναι ὁ Χριστός καί ἡ λαβίδα εἶναι ἡ Θεοτόκος, μέ τή μεσολάβηση
τῆς ὁποίας ἔρχεται ὁ Χριστός σέ κοινωνία μαζί μέ τήν πεπτωκυῖα μας φύση.

Λοιπόν μέ τό ὑπερφυές αὐτό Μυστήριο οἱ πιστοί θεούμεθα, γινόμαστε θεοί
κατά χάριν, κατά τό «ἐγὼ εἶπα· θεοί ἐστε καὶ υἱοὶ ῾Υψίστου πάντες» (Ψαλμ. 81,
6). Μέ τήν ἱερά Ἐξομολόγηση ἀνανεώνουμε τό Βάπτισμα. Μέ τήν ἀδιάλειπτο προσευχή
ἀνανεώνουμε τό Χρίσμα. Μέ τήν θεία Κοινωνία θεούμεθα.

Σέ κάθε θεία Λειτουργία ἀνακεφαλαιώνεται τό μυστήριο τῆς Θείας Οἰκονομίας.
Ἐπαναλαμβάνεται ἡ θυσία τοῦ Χριστοῦ: τό κήρυγμά του (θεία Λειτουργία τοῦ Λόγου:
Μικρή Εἴσοδος καί ἀργότερα Εὐαγγελικό Ἀνάγνωσμα), ὁ μυστικός Δεῖπνος, τό θεῖον
Πάθος-θυσία (θεία Λειτουργία τῆς Εὐχαριστίας: Μεγάλη Εἴσοδος, Μεταβολή τιμίων δώρων,
μετάληψη κλήρου καί λαοῦ).

Κάθε ἁγία Τράπεζα, κάθε Ὀρθόδοξο Θυσιαστήριο εἶναι αὐτός ὁ ἴδιος ὁ
Γολγοθάς, ὁ Σταυρός, ὁ Τάφος, ὅπου ὁ Χριστός θυσιάζεται καί ἀνασταίνεται ὑπέρ
τῆς τοῦ κόσμου σωτηρίας. Τό ἅγιο Ποτήριο συμβολίζει τήν Θεοτόκο πού δέχθηκε
μέσα της τόν Χριστό καί Τοῦ δάνεισε τήν σάρκα της, ἐξοφλῶντας ἔτσι ἐπάξια τό
δάνειο πού εἶχε λάβει ἡ Εὔα ἀπό τόν Ἀδάμ.

Ὁ Χριστός μας εἶναι ἕτοιμος νά ξαναέλθει στή γῆ γιά νά ξαναϋποστεῖ Πάθος, ἔστω
καί γιά τήν σωτηρία ἐνός μόνον ἀνθρώπου, ὅπως εἶχε ἀποκαλύψει στόν ἀπόστολο
Κάρπο.

Ἔτσι λοιπόν κατανοοῦμε πώς εἶναι τουλάχιστον φαιδρόν ἀλλά καί ταυτόχρονα
ἄξιον πολλῶν θρήνων καί πολλῶν δακρύων νά φοβᾶται κανείς ὅτι θά κολλήσει
ἀσθένεια ἀπό τήν θεία Κοινωνία. Ἡ θεία Κοινωνία εἶναι αὐτός ὁ ἴδιος ὁ
Χριστός, εἶναι πῦρ καταναλίσκον.
Ἡ θεία Κοινωνία καθαρίζει ἐμᾶς καί δέν
ἔχει ἀνάγκη ἐμεῖς νά καθαρίσουμε ἤ νά ἀπολυμάνουμε Αὐτήν
. Καί ὄχι ἁπλῶς
καθαρίζει, ἀλλά φωτίζει. Καί ὄχι ἁπλῶς φωτίζει, ἀλλά θεώνει.

Ἄν κάποιος ἔφτασε σέ τέτοιο βάθος κακίας καί ἀπιστίας ὥστε νά φοβᾶται
μήπως κολλήσει ἀσθένεια ἀπό τή θεία Κοινωνία, ἔχει αὐτοακυρώσει τή μόνη
δυνατότητα σωτηρίας του. Δέν πιστεύει πώς τό Σῶμα καί τό Αἷμα τοῦ Κυρίου μᾶς
μεταγγίζει ἄκτιστη Χάρη, ἀλλά τό ἀντικρύζει ὡς κοινό, παθητό σῶμα θνητοῦ
ἀνθρώπου. Ματαία ἡ πίστις του. Τά ἔχασε ὅλα. Δέν ἔχει αἰώνια ἐλπίδα σωτηρίας,
ἀλλά εἶναι ὁ πιό δυστυχής ἄνθρωπος ἐπί τῆς γῆς.

Γι᾿ αὐτόν ὁ Χριστός δέν εἶναι Θεός, δέν κατέβηκε στή γῆ γιά τήν σωτηρία
μας, δέν σαρκώθηκε, δέν ἔπαθε, δέν θυσιάστηκε, δέν σταυρώθηκε, δέν ἐτάφη, δέν
ἀνέστη, δέν ἀνελήφθη, δέν ἐκάθισε ἐκ δεξιῶν τοῦ Πατρός… Αὐτός οὐσιαστικά δέν
εἶναι πλέον Ὀρθόδοξος Χριστιανός, ἀλλά ἰουδαΐζει, καθώς ἐμμέσως πλήν σαφῶς δέν
δέχεται τό ἔργο τῆς θείας Οἰκονομίας, δέν δέχεται τήν ἔλευση τοῦ Χριστοῦ, τοῦ
Υἱοῦ τοῦ Θεοῦ στή γῆ, ὅπως μέχρι σήμερα οἱ Ἰουδαῖοι. Ἔχει ἀνάγκη δακρύων καί
μετανοίας, γιατί οὐσιαστικά –καί πρακτικά– ΑΡΝΕΙΤΑΙ τόν Χριστόν. Καί
ἄρνηση τοῦ Χριστοῦ σέ ὅλους τούς αἰῶνες σήμαινε καί θά σημαίνει πνευματικό
θάνατο.

Φιλάγιος

 

[συνεχίζεται]

ΣχετικάΆρθρα

Τήν Ὡραιότητα τῆς Παρθενίας σου

19 Μαρτίου, 2023

Κήρυγμα είς τήν τρίτη Παρασκευή τῶν Χαιρετισμῶν τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου 2023

19 Μαρτίου, 2023

Ὁ Κανὼν τοῦ Ἀκαθίστου Ύμνου

19 Μαρτίου, 2023

Ἰδιόμελα τῆς πρώτης Ἑβδομάδος τῶν Νηστειῶν

5 Μαρτίου, 2023
Φόρτωσε περισσότερα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία Νέα

Επιστολή ενός φυλακισμένου προς την μητέρα του…

31 Ιανουαρίου, 2021

Ένας σύγχρονος Δάσκαλος του Γένους και ένα κίνημα Ρωμιοσύνης… γεννήθηκε!

25 Σεπτεμβρίου, 2021

Τήν Ὡραιότητα τῆς Παρθενίας σου

19 Μαρτίου, 2023

Ο ληστής που έλεγε τους Χαιρετισμούς και… σώθηκε!

26 Μαρτίου, 2023

Ὁ Κανὼν τοῦ Ἀκαθίστου Ὕμνου

19 Μαρτίου, 2023

Τήν Ὡραιότητα τῆς Παρθενίας σου

19 Μαρτίου, 2023

© 2022 Φίλοι Οσίου Νικοδήμου

Μενού

  • Πολιτική απορρήτου
  • Όροι Χρήσης

Επισκεφτείτε το κανάλι μας στο youtube

No Result
View All Result
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
  • ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΕΘΝΙΚΑ
  • ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ
  • Επικοινωνία

© 2022 Φίλοι Οσίου Νικοδήμου

-
00:00
00:00

Queue

Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00